Thursday, May 10, 2007

Permudahkan Urusan Solat: Episode II

Gambar di bawah adalah kesinambungan drp post yg lpas;
http://danialle.blogspot.com/2007/04/permudahkan-urusan-solat.html

Mudah dan ringkas. Mengapa perlu bersusah payah? Dan kenapa masih ada juga yang tidak mahu menunaikan solat?

You know what i'm saying? :p

11 comments:

danialle said...

credit to http://www.tuanputeribongsu.blogspot.com/ for the lovely picture.

Anonymous said...

bole ke semayang pkai sluar jeans ketat cam tue?

danialle said...

Lihatlah pd subjek, bukannya objek. Tak guna dijadikan kesinambungan kalau sekadar ingin mentafsir gambar.

Fahami subjek.

umniyah said...

menurut statistik tahun lepas, 70 peratus umat islam di dunia ni tidak bersembahyang....dasyatkan? itulah akibatnye bile Tuhan tidak benar2 dikenali...

danialle said...

ishk3x..dasyatnya. harapnya statistik tu merujuk kpd yg tak lengkap 5 waktu la kan. jangan langsung tak solat sudah ler. teruk sgt dah tu.

Anonymous said...

sape yg amik gambo tu? dia tak semayang same ke? hehehe..

danialle said...

paparazzi kot

Nuryani said...

solat dengan berpakaian biasa (berpakaian seharian tanpa telekong solat)sebenarnya tidak menjadi masalah asalkan menutup aurat dan dalam keadaan bersih.. islam itu cukup mudah dan tidak menyukarkan... saya sendiri jarang bawa kain telekong solat kalau nak ke mana-mana.. cukup sekadar berjubah dan tudung labuh serta berstokin.. apa yg penting kewajipan solat... solat wajib walau di mana berada sehingakan dalam berperang dan tengah berdepan dgn musuh pun, kita wajib bersolat..

Lim kok Weng said...

Lu manyak butui (betul) nuryani. Itu paling penting aaa, macam itu soalan Shakespear "2B or not 2B?"; "lu solat ka talak solat?". Bukannya "lu pakai telekung ka pakai itu baju biasa?".

Muqreez said...

Islam terhijab dgn Muslim sendri

-Maryam Jameelah-

Kalau perempuan jadikan alasan tak bawa telekung

Lelaki pulak jadikan alasan tak bawak kain pelikat

Semua alasan belaka...

puteri bongsu said...

hmm....
dpt smbutan gak gmba ni ye...
time kasih kpd pgkritik2...